3D Modelling Fundamentals

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

3D Modelling Fundamentals

Na een succesvolle editie vorig jaar kan je ook dit cursusjaar weer deelnemen aan dit gaming microdegree! Een stevig fundament is essentieel als je snel wil groeien in modelling voor 2D/3D-art, animatie of game design. Trakteer jezelf op ervaren begeleiding bij je eerste stappen in 3D-modelling in deze avondcursus. (Ook mogelijk via live streaming). Je leert alle fundamentele professionele technieken om gebruiksklare lowpoly 3D-modellen te maken, zowel harde objecten als organische figuren, inclusief kleur en textuur.

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Onze klanten geven ons »

In detail

Het is belangrijk om bekend te zijn met technieken zoals polygon count, edgeflow, topology en unwrap, omdat deze het verschil kunnen maken tussen een matige en zeer goede 3D-modeller, tussen een vlotte gameplay of glitches in de game engine, enz... . Als je deze begrippen nog niet kent, hoef je je geen zorgen te maken, want al doende leer je deze best practices integreren in je 3D-modelling workflow. Onze docenten nemen je mee door de verschillende methoden om een 3D-model op te bouwen en zorgen ervoor dat je de juiste kennis en vaardigheden hebt om je creativiteit de vrije loop te laten.

Je opleiding verloopt in 3 delen:
Low Poly Prop Modelling:
Je zet de eerste stappen in Blender. Al doende leer je de interface en verschillende tools kennen. Vervolgens ga je aan de slag met hard surface modelling. Van basisshapes ga je naar complexe vormen, leer je polygons beheersen om 3D machines, accessoires (props & assets) en omgevingen te maken.

Low Poly Character Modelling
Met organic modelling leer je nieuwe technieken, oa blocking en sculpting. Je leert naar afbeelding menselijke figuren en gezichten te modellen, met de juiste basistechnieken. Dit is belangrijk om later foutloze modellen te kunnen maken voor animatie en high res toepassingen.

Texturing Fundamentals
Tijdens het modelleren leer je je modellen te 'unwrappen', ofwel klaar te maken om in te kleuren. Zowel 2D als 3D texturing komen aan bod. Zo rond je meteen de eerste afbeeldingen van je portfolio als 3D Modeller af.

En daarna?
'3D Modelling Intermediate' is de vervolgopleiding op deze Fundamentals.
Wil je 3D modelling gebruiken om zelf games te maken? Kijk dan ook naar 'Game Engine Fundamentals'. Beide opleidingen kan je simultaan volgen, en zo leg je op 1 jaar tijd een solide basis om je verder te ontwikkelen als game designer of developer.

Heb je de smaak echt goed te pakken? Overweeg dan de voltijdse dagopleidingen 3D Artist of Indie Game Developer.

Kies je ervoor op eigen houtje verder te leren, dan heb je alvast een zeer stevig fundament gelegd om jezelf verder te ontwikkelen.

Hardware en software: Tijdens de lesmomenten voorziet SyntraPXL op de T2-campus volledig uitgeruste PC's, compleet met alle nodige software. Het is aangeraden een externe HD (USB-A) mee te brengen om je werk op te bewaren.

Je kan de opleiding live op de T2-campus in Genk volgen, of thuis via live streaming (digitaal contactleren). Voor optimale ondersteuning van de docent ben je best op de campus aanwezig. De online lessen worden gestreamd via Microsoft Teams en Discord.

Thuis werken is noodzakelijk om alle technieken goed in te oefenen. Zorg dat je toegang hebt tot een degelijke PC met de gebruikte software: Blender, eventueel Z-Brush, Adobe Photoshop en Adobe Substance Painter. Voor de Adobepaketten kan je gebruik maken van een educatieve korting, de nodige informatie ontvang je bij je inschrijving.

Je hebt weinig of geen ervaring in 3D modelling. Je wil aan de slag met Blender en wil een degelijke basis leggen om degelijk en correct 3D modellen aan te maken.

Deze avondopleiding duurt 1 jaar, 1 avond/week:


Module 1: Low Poly Prop Modelling (10 sessies)
Module 2: Low Poly Character Modelling (10 sessies)
Module 3: Texturing Fundamentals (10 sessies)

Bij slagen op de 3 modules ontvang je een microdegree '3D Modelling Fundamentals'

Deze 3 modules maken eveneens deel uit van de voltijdse dagopleidingen Indie Game Developer en 3D Artist. Indien geslaagd krijg je bij deelname aan deze VDO's vrijstelling voor deze onderdelen.

Kmo-portefeuille

Thema: Beroepsspecifieke competentie - STEM

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen

** kleine ondernemingen

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.