Opmaken van een brandpreventiedossier
Opmaken van een brandpreventiedossier
- Hou me op de hoogte
- Na deze opleiding ontvang je een diploma, getuigschrift of certificaat
In detail
In deze praktische opleiding leer je hoe je effectieve brandpreventiemaatregelen kan implementeren en onderhouden binnen jouw bedrijf.
Brandveiligheid is van essentieel belang voor elk bedrijf en het bijhouden van een brandpreventiedossier is een wettelijke verplichting voor werkgevers.
Tijdens deze drie interactieve workshops leer je hoe je het brandpreventiebeleid van jouw onderneming vertaalt naar een nauwkeurig en actueel brandpreventiedossier, zoals voorgeschreven in de Codex Welzijn op het Werk. Je ontdekt hoe je dit dossier dynamisch kan houden en hoe je het effectief ter beschikking stelt van openbare hulpdiensten.
Na afronding van de bijscholing ben je goed uitgerust om brandrisico's te minimaliseren, een snelle evacuatie te verzekeren en een beginnende brand efficiënt te bestrijden.
Deze opleiding richt zich tot alle medewerkers binnen de onderneming die van ver of dichtbij betrokken zijn bij de samenstelling van het brandpreventiedossier - en in het bijzonder tot de preventieadviseur van het bedrijf.
Programma
Ontdek het volledige programma in detail
Specifiek op maat van jouw bedrijf? Vragen over deze opleiding?Workshop 1: Wettelijke Kaders en Brandpreventiebeleid
- Overzicht van de relevante wet- en regelgeving (Codex Welzijn op het Werk).
- De rol en verantwoordelijkheden van de werkgever en andere actoren.
- Het opstellen van een effectief brandpreventiebeleid voor jouw onderneming.
Workshop 2: Het Brandpreventiedossier
- Brandpreventiedossier opstellen en onderhouden
- De inhoud van een brandpreventiedossier.
- Praktische stappen voor het samenstellen van een brandpreventiedossier.
- Hoe informatie verzamelen voor het dossier.
- Strategieën voor het up-to-date houden van het brandpreventiedossier.
Workshop 3: Brandpreventiedossier Implementatie en Beschikbaarstelling
- Methoden om het brandpreventiedossier effectief te implementeren binnen de organisatie.
- Richtlijnen voor het ter beschikking stellen van het dossier aan openbare hulpdiensten.
- Simulatie van evacuatieprocedures en brandbestrijdingsscenario's.
Kmo-portefeuille
Thema: PersoneelsmanagementDe kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.
- MO* € 240.00
- KO** € 210.00
Netto verschuldigd bedrag voor:
* middelgrote ondernemingen
** kleine ondernemingen
Heb je nog een vraag?
Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.
Lesmomenten
Start | Einde | Lokaal | |
---|---|---|---|
wo 12/02/2025 | 13:00 | 16:00 | |
wo 19/02/2025 | 13:00 | 16:00 | |
wo 26/02/2025 | 13:00 | 16:00 |
- Kmo-portefeuille