Voltijdse dagopleiding Digital marketeer

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Voltijdse dagopleiding Digital marketeer

Digital marketing is hot. Bedrijven ruilen steeds vaker hun traditionele advertenties in voor een plaats op de Facebooktijdlijn. Of hun fysieke winkel voor een webshop. Gewapend met de juiste targeting en een jar of cookies baan jij je als digital marketeer een weg doorheen de dynamische wereld van online media. Als jij droomt van een job als Google ads marketeer, content manager, online community beheerder of zoveel meer, dan is deze opleiding echt helemaal jouw ding.

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Onze klanten geven ons »

In detail

Wat mag je verwachten?

Een stevige basis in marketing. Dat spreekt voor zich. Tegelijk duik je de diepte in met de nieuwste trends en tools waarmee je online zichtbaarheid kunt vergroten.

  • Je swingt met content voor resultaatgerichte websites, blogs, nieuwsbrieven, bedrijfsfilms of mailings.
  • Bedenkt creatieve en overtuigende campagnes en weet daarmee viraal te gaan. 
  • Komt te weten hoe je op een organische manier klanten naar je webshop trekt én hoe je een extra boost geeft door te adverteren.
  • Storytelling zit ook in het lespakket. Want iedereen is toch dol op verhalen. En jij snapt heel goed hoe je mensen daarmee kan inspireren en aanzetten tot actie.
  • Je krijgt de juiste tips en tricks mee om een community te beheren. 
  • Algoritmes van zoekmachines en social media? Jij kent de trucjes waarmee je ze kan beïnvloeden.

Eerlijk, met deze voltijdse dagopleiding heb je alles in huis om als professionele digital marketeer aan de slag te gaan.

Naast specifieke vakinhoud krijg je ook waardevolle inzichten in ondernemerschap. Tijdens deze lessen prikkelen en stimuleren we jouw ondernemerszin.
Ontdek de ondernemer in jezelf en test je potentiële business idee meteen in de praktijk, begeleid door ervaren professionals.

Ten slotte loop je ook nog stage. De ideale kans om het werkveld nóg beter te verkennen en in één klap een hoop praktijkervaring op te doen. Jouw gouden ticket richting arbeidsmarkt.

Arbeidsmarkt:

De sector is booming en mogelijkheden troef: van Content creator tot Digital Communication Manager of Online Community Beheerder.
Voor jouw profiel zijn er heel wat jobs weggelegd.

  • De opleiding volgt het principe van BYOD (Bring Your Own Device). Je eigen laptop meebrengen is dus een must. Bij voorkeur een Windows PC met Office 365.
  • Software / digitale tools aankopen is niet verplicht.  Je krijgt sowieso automatisch toegang tot de webversie van MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Teams, OneNote). Aangezien dit geen softwareopleiding is (en rekening houdend met de massa digitale tools die de markt overspoelt) verplichten wij je niet tot het aankopen van licenties of abonnementen voor aanvullende tools of software. Daarover beslis je zelf op basis van het advies dat de docenten geven. Hou in dat geval rekening met een aanvullende kost die je zelf draagt.
  • In onze opleidingen bieden we online cursusmateriaal aan. Dit is een bewuste ecologische keuze. 
  • Wist je dat je bij SyntraPXL ook op kot kan? Ontdek hier meer.

Een praktijkgerichte cursus voor:

  • als je professioneel aan de slag wil als digital marketeer en/of social media expert
  • de creatieveling die zich wil specialiseren in het vermarkten van producten of concepten via het internet en meer specifiek via sociale media kanalen
  • het geval je zowat vergroeid bent met je toetsenbord en geboeid door alles wat te maken heeft met de online media (Facebook, LinkedIn, Twitter, ...)
  • wie zich wil specialiseren in internetcommunicatie.

Voorkennis: de Nederlandse taal maximaal beheersen en noties hebben van het Engels.

Deze cursus mag je volgen als je minstens 18 jaar bent of als je voldaan hebt aan de leerplicht.

Onder voorbehoud van enkele wijzigingen ziet het programma eruit als volgt:

  • Marketing essentials - 52u
    • Marketing mix
    • Customer focus
    • Examen
  • Bouwstenen van het marketingplan - 52u
  • Marketingplan opmaken - 52u
  • Beheer website - 32u 
  • Google Analytics, SEO en monitoring - 32u
  • Multimedia Contentcreatie - 52u
    • Contenttypes en mediakanalen
    • Initiatie copywriting, Nederlandse spelling & grammatica 
    • Audiovisuele contentcreatie
  • Online advertising campagnes - 48u
  • CRM, inbound en marketing automation - 20u
  • Community- en reputatiemanagement - 24u
  • Eindproefbegeleiding Digital marketeer - 8u
  • Eindproef Digital marketeer - 1u
  • Werkplekleren - 240u 
  • Ondernemerschap:  tijdens de lessen ondernemerschap prikkelen en stimuleren we jouw ondernemingszin. Het opleidingspakket ondernemerschap bestaat uit o.a. futureproof ondernemen, financiële inzichten, toekomstgericht plannen en organisatie, opstartformaliteiten. Ontdek de ondernemer in jezelf en test je potentiële business idee meteen in de praktijk, begeleid door ervaren ondernemers.

Bij de start van het cursusjaar krijg je een overzicht van de lesmomenten. Hou er wel rekening mee dat er door onvoorziene omstandigheden wijzigingen kunnen plaatsvinden in het lessenrooster. Het is dan best mogelijk dat een inhaalles wordt gepland op een andere dag dan de gebruikelijke lesmomenten.

De voltijdse dagopleiding Digital Marketeer gaat door in een full-hybride leslokaal.

De hybride leslokalen zijn uitgerust met 4 grote TV-schermen, geluidstegels en meerdere slimme camera's. 

Binnen een hybride opleiding kan je de lessen zowel online als fysiek volgen. Deze mix biedt je enerzijds het comfort van kennisverwerving vanuit je zetel en anderzijds de dynamiek van leren op de campus. Daar stuwt de groep gepassioneerde medecursisten en het professionele docententeam je vooruit. Een aantal momenten (zoals bv. startles, examens, …) gaan standaard door op de campus. Deze momenten worden in je lessenrooster gemarkeerd als ‘campusleren’. Voor de andere lessen heb je de keuze om de les fysiek of online te volgen.

We werken hier met volgende afsprakenkader:

  • De startlessen en alle examenlessen gaan fysiek door op de campus
  • Thuis les volgen kan, door de camera en geluid op te zetten uit respect naar het docententeam en je medecursisten
  • Indien er praktijklessen doorgaan, dien je hiervoor fysiek op de campus aanwezig te zijn. 
  • Voor deze opleiding is 80% van de lessen geschikt om te volgen vanop afstand.
  • Zorg dat je een computer met geluid, webcam en internetverbinding ter beschikking hebt. Liefst een desktop of laptop.

Kmo-portefeuille

Thema: Digitalisering

De kmo-portefeuille is een subsidie van de Vlaamse Overheid waardoor je tot 30% van je inschrijvingsgeld kan recupereren. Lees hier hoe de KMO-portefeuille in zijn werk gaat.

Netto verschuldigd bedrag voor:

* middelgrote ondernemingen

** kleine ondernemingen

Alle meest gestelde vragen Contacteer onze klantendienst

Wat is het afsprakenkader voor hybride lessen?
We verwachten een actieve en respectvolle deelname. Log minstens vijf minuten voor aanvang van de les in om technische problemen op te lossen. Controleer op voorhand je internetverbinding en kies een rustige omgeving om afleiding te minimaliseren. Online lessen (beeld & geluid) zullen worden opgenomen. Hou bij hybride lessen altijd rekening met externe regelgeving (kinderbijslag, VOV, VDAB, ...)
Ina Vandewijer Storyteller

Ina (58) volgde een voltijdse dagopleiding: “ik zat een jaar lang tussen hongerige wolven!”

Lees meer

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.