• Opleidingen
  • Praktische informatie
  • Over SyntraPXL
Onze campussen

Deze 3 fouten maak je als game developer beter niet…

4 years 4 months geleden

Droom jij van je eigen game? Dan moet je zeker even verder lezen, want met deze tips & tricks van onze docenten geraak je meteen tot het hoogste level. Hun ‘cheatcodes’ kan je hieronder in het filmpje bekijken. Wij geven alvast 3 fouten die je zeker NIET mag maken.

Deze 3 fouten maak je als game developer beter niet…

1. Nooit een groot game-event bezoeken

Het klassiek solliciteerproces bestaat bijna niet in de game-industrie. Wil je een job of opdracht binnenslepen, dan zal je zelf naar mensen moeten toestappen met je portfolio. Gamebeurzen en -events zijn dé plaatsen om dat te doen. Je vindt er alle grote gamestudio’s én hun medewerkers. Sla een babbeltje, toon jouw portfolio en vraag naar LinkedIn-connecties. Polsen mensen of je naar de afterparty van het event gaat? Top, want dan heb je indruk gemaakt! Vergeet dus niet te gaan.

2. Alles van A tot Z zelf willen doen

Veel beginnende creatievelingen proberen in hun eentje alles te doen: van het codeerwerk tot levels bouwen en animeren. Natuurlijk loont het dat je de meeste basisvaardigheden van game development kent, zeker omdat veel kleine gamebedrijfjes mensen zoeken die alles kunnen. Vergeet toch niet om je ook te specialiseren in iets. Dat gaat je in de toekomst vaak meer opleveren, want wie goed is in één aspect van development wordt regelmatiger zelf door studio’s gecontacteerd. Is het een probleem dat je dan andere dingen minder goed kunt? Nee, want game development draait tegenwoordig meer rond teamwerk.

3. Geen kritiek aanvaarden

Oké, dit klinkt misschien heel voor de hand liggend, maar geloof ons… Wanneer je honderden uren in je eigen game hebt gestopt, kan het soms ongelooflijk moeilijk zijn om te horen dat jouw creatie niet goed genoeg is. Durf naar je eigen werk te laten kijken en aanvaard kritiek. Want enkel uit je fouten kan je het meeste leren.

Deze tips & tricks komen uit de SYNTRA-documentaire ‘Hoe word je een game developer’. Zie je een job als concept artist, 3D-artist, game developer of studio artist wel zitten? Bekijk dan snel de video.

Ik ben akkoord met de algemene voorwaarden 

 

SyntraPXL Blog

Blijf op de hoogte van nieuws en events bij SyntraPXL

Artikel

Verwenmomenten in Hogevijf: Een win-win ervaring voor bewoners én cursisten

In een zonnige zithoek van Hogevijf, een zorgcentrum in Hasselt, laat een bewoner haar handen ontspannen rusten in die van een beautycursist van SyntraPXL. Terwijl zachte handcrème wordt aangebracht, ontstaat er een spontaan gesprek. Het is een moment van aandacht en zorg, en die kleine gebaren maken een groot verschil.

Artikel

Goede VFX? Die is eigenlijk onzichtbaar!

Er is iets fascinerends aan een goed gemaakte film, tv-serie of game. Je zit op het puntje van je stoel, helemaal verzonken in het verhaal, zonder je bewust te zijn van de ongelooflijke hoeveelheid werk die nodig was om dat beeld op je scherm te krijgen. Dat is precies de kracht van goede VFX: de magie gebeurt recht voor je neus, maar je merkt het amper op.

Nieuws

Vrouwen met stoere beroepen

Meer en meer vrouwen kiezen voor een beroep dat lange tijd als typisch mannelijk werd gezien. Toch blijven er sectoren waarin vrouwen ondervertegenwoordigd zijn. Maar hoe is het dan om als vrouw in een typische ‘mannenjob’ te werken? Wij vroegen het aan Britt, Topanga en Abigail, drie cursisten Duaal Leren die elke dag hun mannetje staan in een stoere job.