Basis communicatie

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Basis communicatie

Communiceren doe je altijd; je kan niet niet communiceren. De kwaliteit van je communicatie is bepalend voor de kwaliteit van je relaties, persoonlijke relaties en professionele relaties. Iedereen is gebaat bij communicatietraining. Hier leer je helder en krachtiger te communiceren, actiever te luisteren, beter contact te maken.

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Beginner
Eigenschappen
Onze klanten geven ons »

In detail

In deze training leer je vanuit gelijkwaardigheid met elkaar in gesprek te gaan en echt naar mekaar te luisteren want hoe vaak merk je dat iemand niet echt luistert? Sommige mensen willen vooral zelf aan het woord zijn en anderen overtuigen, of ze geven raad waarop je niet zat te wachten. Je bereikt echter meer indien er een evenwicht is in de communicatie. Hoe vaak merk je ook dat je niet het effect krijgt dat je met je boodschappen wil bereiken? Wij leren je om vanuit een krachtige assertieve basishouding te communiceren. Je leert beter verbinding te maken met anderen en hun behoeften en je boodschappen af te stemmen op je gesprekspartners. Ook leer je hoe je helder en niet bedreigend feedback kan geven. Na deze training communiceer je beter, wat een positief effect heeft op al je relaties.

Bij korte opleidingen die een volledige dag duren is er catering voorzien in de vorm van een lunch. 
Eventuele verschillen in de inschrijfprijs zijn hier aan te wijten. 

Deze opleiding is voor iedereen die beter wilt leren communiceren onafhankelijk van je achtergrond, functietitel op opleidingsniveau. Zo kom je terecht in een diverse groep met veel ruimte om je communicatie te oefenen met verschillende types van gesprekspartners.

Programma

Ontdek het volledige programma in detail

Specifiek op maat van jouw bedrijf? Vragen over deze opleiding?

Elk sessie is een mix van theorie en praktijk. In de groep leer je van en met mekaar.

Sessie 1:
- Kennismaking met de inhoud, met mekaar en eenieders leerbehoefte
- Procesmodel communicatie
Sessie 2:
- Luistervaardigheid (deel 1)
- Passief en actief luisteren
- Valkuilen in de communicatie
Sessie 3:
- Assertief, agressief en sub-assertief gedrag
- Assertiviteitstechnieken
- Helder, krachtig en to-the-point communiceren
Sessie 4:
- Luistervaardigheid (deel 2)
Sessie 5:
- Interpersoonlijke feedback – geven en ontvangen
Sessie 6:
- Praktijksimulaties
- Borging

Let op: Voor deze opleiding is geen lunch voorzien. Er kunnen wel broodjes besteld worden. 

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.