Game Engine Fundamentals

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen

Game Engine Fundamentals

Een microdegree in de gamingopleidingen! Een stevig fundament is essentieel als je snel wil groeien. Wil je aan de slag met Unity game engine, dan is een technische basis van C# scripting en game environment development de sleutel tot succes. Het is niet makkelijk om dit correct én volledig op eigen houtje te leren. Laat je daarom een jaar lang begeleiden door de ervaren docenten van onze gamingafdeling.

Binnenkort verschijnen nieuwe startdata & prijzen
Eigenschappen
Onze klanten geven ons »

In detail

In een 'game engine' kan je zoveel meer dan enkel games ontwikkelen. Ook industriële toepassingen met AR/VR/XR, simulaties met digital twins, edtech, architectuur en animatie behoren tot de mogelijkheden.  Om te beginnen werken met de Unity game engine zijn er twee essentiële vaardigheden die je moet beheersen, nl. de Unity editor zelf in combinatie met C# programmeren. In de voltijdse dagopleiding Indie Game Developer pakken we dat meteen aan in de eerste twee modules. Diezelfde modules kan je nu in deze avondopleiding volgen:

Game Environment Development
Een game engine kan het ontwikkelingsproces versnellen en vereenvoudigen, omdat veel van de complexe technologieën en systemen die nodig zijn voor het maken van een game al in de engine zijn ingebouwd. In deze module leer je de interface, de belangrijkste begrippen en tools kennen en gebruiken. CPU/GPU performance, sprites, navmesh, collision detection... nu nog chinees, maar eens je een project hebt opgezet, passeren ze allemaal de revue. Theorie wordt meteen toegepast, want al doende leer je het snelst.

Basis Programmeren voor Game Engine
de schrik van menig beginnend game engine designer: Unity gebruikt de programmeertaal C# voor scripting. Een basiskennis van programmeren is noodzakelijk om interactieve en functionele games en toepassingen te maken. Geen nood, want in deze module leg je een stevige basis in programeerlogica en C#-syntax (de woordenschat, zeg maar). Vervolgens pas je scripting toe in de game engine, en voor je het weet controleer je de basisparameters van je game.

En daarna?
Wil je zelf complete games leren maken? Combineer deze opleiding met '3D Modelling Fundamentals'. Beide opleidingen kan je simultaan volgen, in totaal 2 avonden per week. Zo leg je op 1 jaar tijd een solide basis om je verder te ontwikkelen als game designer of developer.

Heb je de smaak echt goed te pakken? Overweeg dan de voltijdse dagopleidingen Indie Game Developer.

Kies je ervoor op eigen houtje verder te leren, dan heb je alvast een zeer stevig fundament gelegd om jezelf verder te ontwikkelen.

Hardware en software: Tijdens de lesmomenten voorziet SyntraPXL op de T2-campus volledig uitgeruste PC's, compleet met alle nodige software. Het is aangeraden een externe HD (USB-A) mee te brengen om je werk op te bewaren.

Je kan de opleiding live op de T2-campus in Genk volgen, of thuis via live streaming (digitaal contactleren). Voor optimale ondersteuning van de docent ben je best op de campus aanwezig. De online lessen worden gestreamd via Microsoft Teams en Discord.

Thuis werken is noodzakelijk om alle technieken goed in te oefenen. Zorg dat je toegang hebt tot een degelijke PC met de gebruikte software: Unity Game Engine en Blender.

Je hebt weinig of geen ervaring met game engine development en/of toegepast C# programmeren. Je wil aan de slag met Unity Game Engine en wil een degelijke basis leggen.

Deze avondopleiding duurt 1 jaar, 1 avond/week:


Module 1: Game Environment Development (14 sessies)
Module 2: Basis Programmeren voor Game Engine (14 sessies)

Bij slagen op de 2 modules ontvang je een microdegree 'Game Engine Fundamentals'

Deze 2 modules maken eveneens deel uit van de voltijdse dagopleiding Indie Game Developer. Indien geslaagd krijg je bij deelname aan deze VDO vrijstelling voor deze onderdelen.

Heb je nog een vraag?

Nog iets niet duidelijk? Stel je vraag dan hieronder aan onze medewerkers en we helpen je graag verder.