Iedereen vertelde mij dat ik een uitzonderlijk commercieel talent had
Eigenlijk begon ik als twaalfjarige ventje dat al zijn communiespaarcentjes bijeen legde om een computer te kopen. Niet omdat ik zo gefascineerd was door programmeren, maar eerder door muziek en mij amuseren met Atari. Ik kon geen muzieknoot lezen, maar ik kon wel met de computer werken en dat was wat je nodig had in een wereld van house en techno: synthesizers, keyboards, drumcomputers… Na mijn humaniora wou ik de informaticasector in. Dat commerciële talent had ik. Dat wist ik, iedereen vertelde mij dat. Ik miste alleen de technische kennis. Alle bedrijven wilden een computer, dus daarvan wou ik deel uitmaken. Dat was ook de tijd van Lernout & Hauspie met hun spraaktechnologiebedrijf. De informaticabubble groeide. Wie moest nu die informaticapakketten verkopen aan die bedrijven? Er was geen synergie tussen de bedrijfsleiders en de informaticanerds. Ik wou dat dus wel doen, maar ik was daar niet gelukkig. Informatica was te sterk gericht op programmeren en achter die computer zitten. Ik miste die passie om er in mijn vrije tijd mee bezig te zijn. Ik ging liever voetballen. Ik zat er niet op mijn plaats. Dus veranderde ik van richting en koos voor marketing aan het PXL.
Op 9/11 schrijf ik mij in aan de hogeschool met de laptop
Ik ging mij inschrijven op dinsdag 11 september 2001 aan de Hogeschool met de laptop. Ik herinnerde mij nog goed hoe ik op weg naar huis direct op mijn Nokiascherm het bericht kon lezen: Vliegtuigen vallen de WTC-torens aan. Eerste keer dat een bericht verschijnt op het beginscherm. Marketing was mijn ding, het voelde als thuiskomen. De studenten waren hetzelfde als ik. Wij vonden elkaar. Ik behoorde tot de eersten die in dat traject startten. Tijdens mijn specialisatiejaren kon ik kiezen tussen drie richtingen en ik koos voor verkoop- en inkoopmanagement. Verkoopgesprekken simuleren, presentaties geven, alles over commerciële communicatie. Dat was de plezierigste tijd van mijn leven. Toevallig werd ik ook nog ‘ontdekt’ als fotomodel en stond Ik op de billboardcampagnes van PXL en de marketingcampagnes voor de Lijn. Kortom, modellenwerk betaalde de extra’s tijdens mijn studententijd en paste in het plaatje van moderne marketing.